Langue française 2ème ESO
OBJECTIUS
- Despertar la motivació per aprendre la llengua francesa.
- Aprendre a saludar, a presentar-se i a introduir una conversa en llengua
- Aprendre a saludar, a presentar-se i a introduir una conversa en llengua
francesa.
- Comprendre missatges bàsics a
nivell oral i escrit.
- Comprendre i produir textos
descriptius bàsics a nivell oral i escrit.
- Transferir les estratègies i els
coneixements adquirits en l’aprenentatge d’altres llengües, tot desenvolupant la
capacitat d’aprendre de manera autònoma.
- Conèixer la geografia, la diversitat
cultural i alguns costums de l'estat francès francès.
- Reconèixer el significat i l’ús de
les convencions socials bàsiques.
- Avaluar el propi procés
d’aprenentatge de la llengua.
- Valorar la regularitat i l’esforç
en el treball personal.
- Comprendre i produir missatges
orals i escrits en llengua francesa destinats a satisfer les necessitats més
bàsiques de comunicació.
- Transferir les estratègies i els
coneixements adquirits en l’aprenentatge d’altres llengües i desenvolupar-ne altres de
noves per arribar a un aprenentatge autònom.
- Utilitzar la llengua estrangera
com a mitjà de comunicació amb una actitud creativa i gaudint-ne.
CONTINGUTS
•
L’alfabet. Pronúncia dels sons de
la llengua francesa.
• Salutacions i presa de contacte. Presentar-se: qui sóc? com sóc?
• Els nombres.
• Els nombres.
•
La France. Mapa, geografia bàsica,
les grans ciutats, les regions, les llengües...
•
Noms, cognoms i professions.
•
Els articles, els possessius i els demostratius.
•
Concordances i formació del masculí/femení. Adjectius, colors i nacionalitats.
•
El present indicatiu dels verbs
“AVOIR“ , “ÊTRE” , els acabats en -ER , en -IR i verbs irregulars més usuals:
aller, venir, faire, lire, finir, prendre, vouloir, savoir, pouvoir....
•
Moments del dia ( matin, soir,
midi... ) i les hores. Els dies de la setmana. Estacions i mesos de l’any.
•
J’aime... je n'aime pas (estimo...- m’agrada/no m'agrada)
• L’escola . Vocabulari bàsic. Preguntes usuals. Estructures per preguntar.
• L’escola . Vocabulari bàsic. Preguntes usuals. Estructures per preguntar.
•
Vocabularis: la família,
els aliments (nivell bàsic), la indumentària (nivell bàsic), la ciutat (nivell bàsic).
•
Identificar i comprendre paraules
en cançons, audios i textos de dificultat adient.
• Comprensió oral a partir de les propostes educatives de TV5 monde.
• Comprensió oral a partir de les propostes educatives de TV5 monde.
ACTIVITATS
•
Escoltar converses i cançons.
Reproduir-les.
•
Escoltar, repetir, interioritzar, produir
missatges orals breus.
•
Repetir models de conversa
significatius a partir de models.
•
Crear petits textos a partir d’un
model.
Visionar vídeos de TV5parlons français i fer-ne les activitats.
Visionar vídeos de TV5parlons français i fer-ne les activitats.
•
Exercicis diversos.
•
Interpretar petits rols.
•
Reproduir models amb variants
dintre d’un context determinat.
•
Llegir textos bàsics per extreure
informació.
•
Comprendre la informació global i
la informació més rellevant de
•
missatges orals i escrits en
situacions comunicatives properes.
•
Utilitzar el context, lingüístic i
no lingüístic, com a mitjà per a la
•
comprensió.
•
Comunicar necessitats i sentiments
bàsics ( acord-desacord, oposició,
•
dubte...)
• AVALUACIÓ:
L'avaluació és contínua en base a la participació activa a classe, les activitats que es van duent a terme, exercicis d'autoavaluació, portar al dia els cahiers i els deures encomanats fets, així com el material de classe. Un o dos controls durant el trimestre. Presentar els cahiers al dia quan es demani.
L'avaluació és contínua en base a la participació activa a classe, les activitats que es van duent a terme, exercicis d'autoavaluació, portar al dia els cahiers i els deures encomanats fets, així com el material de classe. Un o dos controls durant el trimestre. Presentar els cahiers al dia quan es demani.
QÜESTIONS PRÀCTIQUES I METODOLÒGIQUES
-
Per tal de poder seguir bé la
matèria, és imprescindible que portis cada dia de classe l’ordinador, uns auriculars i els teus "cahiers". (d'escriptura i d'exercicis)
- La bona actitud a classe i la
responsabilitat en el propi procés d’aprenentatge són imprescindibles.
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire