Objectifs et critères d'évaluation

Langue française 2ème ESO

OBJECTIUS

-      Despertar la motivació per aprendre la llengua francesa.
-   Aprendre a saludar, a presentar-se i a introduir una conversa en llengua
francesa.
-      Comprendre missatges bàsics a nivell oral i escrit. 
-      Comprendre i produir textos descriptius bàsics a nivell oral i escrit. 
-      Transferir les estratègies i els coneixements adquirits en l’aprenentatge d’altres llengües, tot desenvolupant la capacitat d’aprendre de manera autònoma.
-      Conèixer la geografia, la diversitat cultural i alguns costums de l'estat francès francès.
-      Reconèixer el significat i l’ús de les convencions socials bàsiques.
-      Avaluar el propi procés d’aprenentatge de la llengua.
-      Valorar la regularitat i l’esforç en el treball personal.
-      Comprendre i produir missatges orals i escrits en  llengua francesa destinats a satisfer les necessitats més bàsiques de comunicació. 
-      Transferir les estratègies i els coneixements adquirits en l’aprenentatge d’altres  llengües i desenvolupar-ne altres de noves per arribar a un aprenentatge autònom.
-     Utilitzar la llengua estrangera com a mitjà de comunicació amb una actitud creativa i gaudint-ne.

CONTINGUTS

        L’alfabet. Pronúncia dels sons de la llengua francesa.
        Salutacions i presa de contacte. Presentar-se: qui sóc? com sóc?
      Els nombres.
        La France. Mapa, geografia bàsica, les grans ciutats, les regions, les llengües...
        Noms, cognoms i professions.
        Els articles, els possessius i els demostratius.
        Concordances i formació del masculí/femení. Adjectius, colors i nacionalitats. 
        El present indicatiu dels verbs “AVOIR“ , “ÊTRE” , els acabats en -ER , en -IR i verbs irregulars més usuals: aller, venir, faire, lire, finir, prendre, vouloir, savoir, pouvoir....
        Moments del dia ( matin, soir, midi... ) i les hores. Els dies de la setmana. Estacions i mesos de     l’any.
        J’aime... je n'aime pas  (estimo...- m’agrada/no m'agrada)
     L’escola . Vocabulari bàsic. Preguntes usuals. Estructures per preguntar.
        Vocabularis: la família, els aliments (nivell bàsic), la indumentària (nivell bàsic), la ciutat (nivell bàsic).
        Identificar i comprendre paraules en cançons, audios i textos de dificultat adient.
    Comprensió oral a partir de les propostes educatives de TV5 monde.

ACTIVITATS

        Escoltar converses i cançons. Reproduir-les.
        Escoltar, repetir, interioritzar, produir missatges orals breus.
        Repetir models de conversa significatius a partir de models.
        Crear petits textos a partir d’un model.
      Visionar vídeos de TV5parlons français i fer-ne les activitats.
        Exercicis diversos.
        Interpretar petits rols.
        Reproduir models amb variants dintre d’un context determinat. 
        Llegir textos bàsics per extreure informació.
        Comprendre la informació global i la informació més rellevant de
        missatges orals i escrits en situacions comunicatives properes.
        Utilitzar el context, lingüístic i no lingüístic, com a mitjà per a la
        comprensió. 
        Comunicar necessitats i sentiments bàsics ( acord-desacord, oposició,
        dubte...)
      AVALUACIÓ

      L'avaluació és contínua en base a la participació activa a classe, les activitats que es van duent a terme, exercicis d'autoavaluació, portar al dia els cahiers i els deures encomanats fets, així com el material de classe. Un o dos controls durant el trimestre. Presentar els cahiers al dia quan es demani.

QÜESTIONS PRÀCTIQUES I METODOLÒGIQUES

-          Per tal de poder seguir bé la matèria, és imprescindible que portis cada dia de classe l’ordinador, uns auriculars i els teus "cahiers". (d'escriptura i d'exercicis) 
-          La bona actitud a classe i la responsabilitat en el propi procés d’aprenentatge són imprescindibles.

Aucun commentaire:

Enregistrer un commentaire